Хипермаркетите у нас държат една трета от пазара, а 4 млн. българи пазаруват всеки ден там

Големите търговски вериги са внесли в хазната над 500 млн. лева данък добавена стойност през 2013 г., съобщи вчера, 20 януари, шефът на Сдружението за модерна търговия Йордан Матеев. Целият пазар на бързообортни стоки, който се държи изцяло от чуждестранни вериги, е около 3 млрд. лева за цялата изминала година, съобщи той. Голяма част от тези средства отвиват за разплащания с доставчици, а останалото е за заплати и осигуровки на повече от 22 000 служители, които работят в тези чуждестранни вериги, каза Матеев в ефира на Bulgaria On Air.

Големите хипермаркети държат една трета от пазара

Големите хипермаркети държат една трета от пазара

Той напомни, че това са български магазини, въпреки че собствениците им са в чужбина. Досега тяхната инвестиция в България надхвърля 4 млрд. лева. Според него в действителност приходите от корпоративен данък в бюджета са малко – едва 5 от всеки 100 лева идват от данък печалба, но България има нужда от инвестиции, защото те създават нови работни места. Най-големите 10 търговски вериги за бързооборотни стоки у нас държат една трета от пазара, а дялът на цялата модерна търговия, включваща няколко десетки вериги с национално и регионално покритие, е под 50%. Около 4 млн. българи седмично пазаруват в тези магазини, съобщават от сдружението. Средно всяка верига за бързооборотни стоки работи с около 834 български доставчика, а 55% от продуктите в магазините им са български.

Да се изгради в столицата хипермаркет, в който ще има само български стоки, поискаха при последната си среща с министъра на икономиката от сдружението „Произведено в България”. Става дума за направата на голям магазин, който да е витрина за родното производство, така че всеки, който влезе там, да види възможностите на малките и средните фирми у нас.

От организацията обаче още тогава съобщиха, че този супермаркет ще функционира по съвсем различен принцип от търговските вериги и няма да бъде тяхна алтернатива. Изследване, поръчано от сдружението, показва, че 80 на сто от българите харесват родните стоки и най-вече подкрепят храните, произведени у нас. Най-голямо доверие – 91 на сто, имат родните производители на хлебни изделия и млечни продукти.

Leave a Comment