Бюджетът на ЕС за промоции на храни ще се увеличи от 61 до 200 млн. евро

промоция на храниМинистрите на земеделието на ЕС обсъдиха проект за по-успешно рекламиране на храни и селскостопанските продукти както в държавите в съюза, така и извън него, съобщиха от пресслужбата на Съвета. Те се споразумяха за увеличаване на бюджета за промоции на продуктите от 61.5 млн. евро през 2013 г. на 200 млн. до 2020 година.   

За реализацията на тази цел от ЕС отпускат средства за финансиране на различни дейности, които правят европейските продукти разпознаваеми на пазарите. 

В ЕС секторът на хранително -вкусовата промишленост е най-големият работодател с 4,2 милиона работни места и оборот от € 954 милиарда. ЕС може да претендира за лидерска позиция в света като вносител и износител на селскостопански и хранителни продукти. В рамките на световния износ, този на ЕС заема 18%, като вносът е 20% от световния стокоомбен.

Към момента България има девет промоционални програми на стойност 32 млн. евро, които са получили одобрение и от Европейската комисия. Браншовете, върху които промоционалните програми имат ползотворно влияние, обхващат мляко и млечни продукти, пресни и преработени плодове и зеленчуци и винопроизводство. Асоциацията на млекопреработвателите у нас успешно се възползва от промоционалните програми и до момента е промотирала българско сирене и кашкавал на пазара за Русия и Украйна, и за Австралия и Обединените арабски емирства.

Данните на асоциацията показват два пъти по-голям износ за руския и украинския пазар след реализацията на програмата, наречена „Европейско сирене, моля!“.

 

Leave a Comment