Фокуси с агнешкото: От над 17 лева, бутът падна на 13, котлетът пък е 10
Месото за Великден е с около лев по-евтино в сравнение с 2013 г.
Драстично смъкване на цените на агнешкото месо се забелязва в пловдивските хипермаркети през Страстната седмица преди Великден. На показ са извадени пресните разфасовки, на които е отбелязано, че стоката е с произход България. Потребителите виждат надписа, но тъй като отдавна вече имат едно на ум, предпочитат да попитат и хората зад щанда наистина ли месото е българско.
Само преди месец пресният агнешки бут в „Метро“ струваше 17.39 лева с ДДС, а плешката – 13.39. Сега същите разфасовки се продават в хипермаркета за 13.98 и 12.95 лева. Цяло агне пак там е 11.99 лв./кг. Новозеландското агнешко е във фризерите и се продава за 12 лева.
В Лидл агнешкият котлет с ребра се предлага за 9.99 лв., плешката за 11.99, бутът за 12.99. В магазина няма и за асортимент дори новозеландско или австралийско месо.
В Кауфланд има замразено вносно и то е 11.99, тоест обречено да остане некупено. Защото пак там прясното българско агнешко струва толкова, колкото и в Лидл – 11.99 и 12.99. Цяло агне пък се продава за 11.99.
Агнешкото за Великден 2014 е средно с около лев по-ниска от миналогодишния, преценяват търговците.
Овцевъдите твърдят, че изкупната цена на живите агнета е непроменена – 5 лева за килограм. Това веднага буди въпроса – кой е намалил печалбата си? Кланиците или търговците?
Преди две седмици председателят на Националната асоциация на животновъди Бойко Синапов обяви пред АгроПловдив, че пазарът на агнета е монополизиран заради забраната на овцевъдите да продават на дребно месо.