Заедно с жътвата идват и глобите за земеделските машини на пътя

Работна група трябваше да обсъди решаване на проблемите, но такава още не е създадена, алармираха от НАЗ

трактори на пътяИ при тази жътвена кампания зърнопроизводителите ще плащат глоби зарази неспазването на две архаични наредби за земеделските машини, които отдавна трябваше да се променят, алармират от Националната асоциация на зърнопроизводителите. Това са Наредба № 15 от 7 април 2008 г. за реда за движение по пътищата, отворени за обществено ползване, на колесни трактори, тракторни ремаркета и друга самоходна техника. И Наредба № 11 от 2001 г. за движение на извънгабаритни и/или тежки пътни превозни средства.

В активния сезон всички земеделски производители трябва да изкарват разрешителни за движение по пътищата, защото според заложените параметри в наредба 11 дори най-обикновените селскостопански машини попадат в графата „извънгабаритни”.

„Неизпълнимо е изискването десетки хиляди земеделски стопани да изваждат такъв документ, указващ маршрута на движение, всеки ден, още повече, че това би затруднило и работата на обслужващите органи. Поради интензивността на земеделската дейност в определени периоди на годината и променливите агрометеорологични условия е много трудно земеделските производители да направят точен план. Често се налага първоначалните маршрути за деня да претърпят промени, поради невъзможност за извършване на селскостопанска дейност, което предизвиква още по-голям хаос при издаването на разрешителните“, пише в съобщение на своята страница НАЗ.

През последните няколко години НАЗ многократно алармира земеделското министерство за наличието на сериозни проблеми, произтичащи от движението на селскостопанска техника по националната пътна мрежа и липсата на алтернативни маршрути за придвижване. Решение на въпроса до този момент не е намерено .

В началото на месец май 2014 г. министерството на земеделието информира за предстоящо сформиране на такава работна група с участие на НАЗ и компетентните ведомства (МЗХ, МВР, МРРБ, Министерство на транспорта и Агенция „Пътна инфраструктура“) със задача да изработи необходимите решения и да намали административната тежест върху земеделците. Заседание на новата група все още не е насрочено, а земеделските машини тепърва ще активизират своята работа.

 

Leave a Comment