1% от любителите на бира я предпочитат безалкохолна
Над 1,2 млн. лева е вложил пивоварният сектор в реализацията на значими социални проекти
Автор: Мартин Иванов
Делът на бирените миксове на родния пазар през 2014 година е достигнал почти 2% , докато безалкохолната бира заема едва 1% от потреблението, заяви за АгроПловдив Николай Младенов, изпълнителен директор на „Загорка” АД. В момента от компанията се опитват да наложат един нов продукт – безалкохолна бира за всички онези, които не искат да употребяват алкохол. И през следващата година според него има още какво да се направи, за да се увеличи консумацията им и тяхната популярност сред потребителите.
Над 1,2 млн. лева е вложил пивоварният сектор у нас през тази година за реализацията на различни социални проекти. Това съобщиха от Съюза на пивоварите в България при представяне на резултатите от кампанията „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат”.
Над 2 000 души са се включили в кампанията през 2014 година. Вече над 900 000 българи знаят за нея. От страна на пивоварите в инициативата се включиха някои от най-големите компании у нас, собственост на концерни, на които се дължи 20% от производството на пиво в света. Целта на програмата „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат”, която е част от дългосрочна кампания, е да се допринесе за това лица под 18 години да не експериментират с алкохола. През 2014 година социалните ангажименти на Съюза на пивоварите се съсредоточиха в консултативни и спортни дейности с цел да се увеличи достъпността на масовия спорт сред обществеността. Като част от мероприятията беше организиран специален фото конкурс през социалните мрежи, в който с награди бяха отличени Величко Лефтеров и Каролина Илиева.
Като партньори на кампанията участват Столична община, ГД „Национална полиция”, Превантивно информационният център за борба с наркоманиите и федерацията по баскетбол. Лице на проявата е бившият волейболен състезател Евгени Иванов Пушката. Тя се подпомага и от бившият зам.-министър на спорта Иван Ценов.