Строителят на стадиона в Коматево – „ИПС инфраструктури“, изчезна
Валери Карадачки – бивш и настоящ шеф на трите компании с начално „И“, каза, че заличил фирмата, защото не харесва името ѝ
Строителната фирма „ИПС Инфраструктури“ не може да бъде открита вече в Търговския регистър. Това не пречи на компанията да извършва дейност – стадионът на клуб „Ботев“ в квартал Коматево в Пловдив става все по-реален. По издигането на трибуните с 2000 места се работи почти денонощно, сградата, в която трябва да има хотелска част, спа-център, ресторант и други, е вдигната до 2 етаж в груб строеж. Оформя се и следващото игрище.
Изпълнителният директор на изчезналото дружество „ИПС Инфраструктури“ Валери Карадачки разясни, че новото име на фирмата е „Инфраструктурна компания“. На въпроса защо е променил наименованието, той поясни, че старото не му харесвало. Карадачки е бил в управлението и на „Интегрирани пътни системи“АД.
Точно от „Интегрирани пътни системи“ се е пръкнало в края на юни 2010 г. „ИПС Инфраструктури“, получавайки от „майката“ сгради и машини. А сега от „ИПС Инфраструктури“ се е създала „Инфраструктурна компания“.
„ИПС Инфраструктури“ и „Интегрирани пътни системи“ са участвали заедно в няколко обществени поръчки за мащабни обекти. През 2011 г. двете компании са изпълнили заедно с „Еврохидросистеми“ водния проект за Велико Търново, който е бил на стойност почти 44 милиона лева. Миналата година двете дружества, съвместно със софийската „Реставрация“ са формирали ДЗЗД „Боженци 2012 г.“ с което са спечелили проект за развитие на културно-историческото наследство на Габрово. Той е бил на стойност от почти 6.2 милиона лева.
Заедно са били и за обществената поръчка за изграждане на обходен път на Габрово. Тя е включвала и разработка на разширен идеен проект за тунел под връх Шипка. Поръчката е била за 72 млн. лв., но друга група е била излъчена като победител.
Двете строителни дружества, заедно с две италиански фирми са се обединили в консорциум „СИПАС – ИПС 2012“, за да се включат в обществената поръчка за изграждане на нова пречиствателна станция на Пловдив. Конкурсът обаче се обжалва в съда и изпълнителят не е ясен.
„Интергирани пътни системи“АД е изградило през 2012 г. инфраструктурата до автомобилния завод за „Литекс моторс“ на Гриша Ганчев при цена малко над 2.3 милиона лева.
В „Литекс моторс“ съдружник на Ганчев е фирмата „Ауто инвестмънт“. Неин едноличен собственик е Николай Сотиров. Бизнесменът участва в съдружия, а също и в управлението на фирми, свързани със собственика на Корпоративна търговска банка Цветан Василев.
Ако добавим и факта, че стадионът в Коматево бе взет на концесия също от Цветан Василев, можем да допуснем, че и „Интергирани пътни системи“, „ИПС инфраструктури“ и новата „Инфраструктурна компания“ също са част от корпоративния портфейл на банкера.