9 години след затварянето на „София ленд“, празнината остава
Уж е имало сериозни предварителни проучвания на възможностите за развитие на развлекателния бизнес у нас. Уж е имало сметки, че за 5 години инвестицията ще се изплати.
Първоначално в увеселителния парк са били вложени 35 млн. лв. чрез заем по ПИБ. Впоследствие обаче заради лихвите и други разходи, средствата нарастват до 45 милиона. Инвеститор е бил “София Ленд” АД, а партньор и консултант в разработването на проекта – италианската компания “Престън Интернешънъл”.
Създателите на „София ленд“ разказват по-късно, че паркът не е бил на точното място и в точното време. Българите не са били достатъчно платежоспособни, а освен това голяма част от тях предпочитали да се веселят в дискотеки, вместо при атракциите.
Светлин Неински, който е бащата на проекта, обяснява в интервю какви според него са причините за закриването на увеселителния комплекс. Самият той е бил отстранен от фирмата инвеститор още преди откриването на „София ленд“. Според Неински атракционите е трябвало да бъдат под покрив, за да може да се ползват и през зимата. „Объркана е цялата идея с тези високи цени, с тези снобски сватби на светски личности, с тези концерти. Правеха се някакви имиджови реклами, в които не се обяснява какво предлага атракционът. Избяга се от истинското предназначение на „Софияленд“, който трябваше да е масово зрелище – да привлече учениците, хората от „Люлин“, децата от страната“, обяснява той.