От 5 до 30 октомври стопани, които отглеждат и млечни, и месодайни крави, подават декларации за приплодите
Добавят текст към Наредба 3 за обвързаното подпомагане при директните плащания
В резултат на направения към 1 август 2016 г. политически избор за промяна в схемите за директно подпомагане, обвързани с производството, които се прилагат в България и с цел гарантиране успешното прилагане на схемите за директни плащания през кампания 2017, са предложени промени в действащата нормативна уредба в областта на директната подкрепа, и по-конкретно в Наредба № 3 от 2015 г. за условията и реда за прилагане на схемите за директни плащания, определящи условията за допустимост и правилата за прилагане на схемите за обвързано с производството подпомагане.
От кампания 2017 подпомагането за животни по схемите за директни плащания е обвързано с броя на приплодите в стопанството, родени в периода от 01 октомври на предходната година до 30 септември на годината на кандидатстване. Съгласно чл.27а, ал. 7 от наредбата Държавен фонд „Земеделие“ – Разплащателна агенция (ДФЗ-РА) установява приплодите от животните по чл. 20 и чл. 21 чрез проверка в системата за идентификация и регистрация на животните на Българската агенция по безопасност на храните. В предложения проект на нормативен акт се създава текст, който урежда начина на разпределение на приплодите в стопанството, в случаите когато земеделският стопанин е заявил за подпомагане едновременно схемите по чл. 20 и 21 от Наредбата.
Новият текст гласи следното: „§ 1. В чл. 27a се създава ал. 8: „(8) Земеделските стопани, които кандидатстват едновременно по схемите по чл. 20 и 21, представят декларация по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ – РА. В декларацията кандидатите отбелязват броя на приплодите по съответната схема. Декларациите се подават в периода от 5 до 30 октомври в годината на кандидатстване в съответната областна дирекция на ДФЗ – РА.“
Какво гласят чл. 20 и чл. 21 от Наредба 3:
Чл. 20. (1) Право на подпомагане по схемата за обвързано подпомагане за месодайни крави и/или юници имат земеделски стопани, които отглеждат в стопанството си 5 (включително) и повече месодайни крави и/или юници с предназначение за производство на месо.
(2) Заявените животни трябва да отговарят на следните изисквания:
- да са идентифицирани с по една ушна марка на всяко ухо, одобрена от БАБХ, с еднакъв идентификационен номер;
- да са въведени в СИРЖ на БАБХ;
- да имат индивидуални паспорти за идентифициране съгласно изискванията на чл. 132, ал. 1, т. 9 ЗВД;
- да са вписани в регистъра на животните в животновъдния обект съгласно изискванията на чл. 132, ал. 1, т. 8 ЗВД.
(3) Допустими за подпомагане по схемата са месодайни крави и/или юници, които в СИРЖ на БАБХ са вписани с предназначение за производство на месо.
(4) Земеделският стопанин трябва да продължи да отглежда заявените месодайни крави и/или юници най-малко 80 дни от деня, следващ последния ден за подаване на заявленията за подпомагане.
(5) Помощта по схемата за обвързано подпомагане за месодайни крави и/или юници се определя въз основа на броя на заявените за подпомагане месодайни крави и/или юници, които реално се отглеждат в стопанството.
Чл. 21. (1) Право на подпомагане по схемата за обвързано подпомагане за млечни крави и/или месодайни крави под селекционен контрол имат земеделски стопани, които оглеждат в стопанството си 10 и повече млечни крави (с предназначение за производство на мляко) и/или месодайни крави (с предназначение за производство на месо), от които поне едно животно е под селекционен контрол.
(2) Заявените животни трябва да отговарят на следните изисквания:
- да са идентифицирани с по една ушна марка на всяко ухо, одобрена от БАБХ, с еднакъв идентификационен номер;
- да са въведени в СИРЖ на БАБХ;
- да имат индивидуални паспорти за идентифициране съгласно изискванията на чл. 132, ал. 1, т. 9 ЗВД;
- да са вписани в регистъра на животните в животновъдния обект съгласно изискванията на чл. 132, ал. 1, т. 8 ЗВД.
(3) Земеделският стопанин трябва да продължи да отглежда заявените животни най-малко 80 дни от деня, следващ последния ден за подаване на заявленията за подпомагане.
(4) Помощта по схемата за обвързано подпомагане за млечни крави и/или месодайни крави под селекционен контрол се определя въз основа на броя на заявените за подпомагане млечни крави и/или месодайни крави под селекционен контрол, които реално се отглеждат в стопанството.
(5) За да получат подпомагане по схемата, земеделските стопани трябва да отговарят на следните условия:
- заявените за подпомагане от тях животни да бъдат вписани в Родословната книга в съответствие с изискванията на Закона за животновъдството, и
- заявените за подпомагане от тях животни да бъдат вписани в регистрите по чл. 18, ал. 6 от Закона за животновъдството.
(6) Условията по ал. 5 се проверяват в СИРЖ на БАБХ.
Промените целят да се запази подходът, прилаган при отчитането на реализираните количества мляко за стопанството при схемите за обвързана подкрепа.
Някой да вземе да разясни .
Наредба номер 3 е скандална меко казано . Тя е напревана с цел умишлени злоупотреби в особенно големи размери . Искам да ви кажа че ако на хартия имам 1000 крави ще получа 20000 декара пасища грубо ако са по висока категория от 7 нагоре даже 40000 дек пасища. И ако заява 200 сгемата за обвързана подкрепа. По 100 лв на животно . 20000 лв + пасища 1300000 а на На проверка от дфЗ ще подлежат само 200 животни които са подадени за обв подкрепа и същите са необходими за да покрият миниланите ЖЕ и така аз мога да си закупя 200 животни и да ги продам след изтичане на срока от 90 дни задържане. И така за една година се става МИЛИОНЕР от животновъдство без почти да сте виждали животни