Храни „Планински продукт“ са склонни да купуват здравите и образованите
Храни, продавани под наименованието „Планински продукт“ са склонни да купуват живеещите в столицата, по-заможната част от населението, хората с високо образование и добро здраве, съобщи Стефан Георгиев, социолог от социологическа агенция АФИС. Проучването бе направено по поръчка на евродепутата Момчил Неков, който пое инициативата да въведе новия стандарт за качество.
Над 40% от България е с планински релеф. Затова трябва да се възползваме от съществуващите европейски инструменти и да дадем шанс за развиетие на планинското земеделие и продукция, обясни Неков при обсъждане на идеята, което се състоя наскоро в София с участието на потребители, земеделското министерство и Агенцията по храните.
Въвеждане на означението „Планински продукт“ в България, както и насочване на вниманието към планинското земеделие, възможностите за развитие на земеделските производители от тези региони и активно присъствие на техни продукти на пазара в България и ЕС е една от каузите, по които работи евродепутатът.
Социологическото проучване показва, че 60% от българите категорично подкрепят и вярват в ефекта от въвеждане на термина за качество „планински продукт“. 27 % смятат, че може би ще има добър ефект, 10% нямат мнение, като само 3% са против. 43% от анкетираните дават положителен отговор, че ако се въведе термина за качество „планински продукт“, ще имат доверие в качеството на продуктите, върху чиито опаковки има знак.
# # #