Не забравяйте да зазимите правилно селскостопанските машини!
Зазимяването на селскостопанските машини е много важно, за да могат рано напролет или по-късно отново и напълно пригодни да влязат в употреба. Зимата е суров сезон, който може да нанесе поражения върху тях, ако не сте ги подготвили за краткия им зимен сън.
Като цяло, грижите по зазимяването, които трябва да положите не са много, но са наложителни.
Първо, почистете машините. Можете да ги измиете или издухате със силна въздушна струя, но първото е за предпочитане, стига техниката да не е чувствителна. Важно е след почистването да включите двигателя за малко, докато изсъхне водата. Изберете за почистването слънчев ден с меки температури. След като почистите машините, смажете лагерите и веригите.
Второ, защитете повърхностите на техниката. Предлага се голям набор от продукти с восъчни масла. В краен случай можете да използване и слънчогледово олио, но то има недостатъка да привлича насекомите.
Трето, преди зазимяването гумите се нуждаят от специално внимание. Трябва да ги напомпите. За комбайните през зимния период оптималното налягане е 2,5 до 3 бара, а за тракторите – 1,6 до 2 бара. За да се разтоварят гумите, машината трябва да бъде повдигната с крик на всички оси. Това е особено важно за превозните средства. Някои допълнителни машини имат стойки за това. За косачката ще е по-добре през зимата, ако е поставена върху квадратна дървесина, а не директно на земята.
Четвърто, двигателите и електрониката трябва да бъдат обгрижени за студените дни. Това означава, да има антифриз в охладителната верига и в системата за чистачки на предното стъкло на трактори, фуражни комбайни и комбайни. След това е важно отново да стартирате двигателя и да го оставите да загрее. Така не само радиаторът е защитен от замръзване, но и охладителните канали и блокът на двигателя. Освен това антифризът предпазва от корозия. Затова никога не трябва да източвате водата от радиатора. Ако го направите, в радиатора се утаява ръжда, което води до повреди и в двигателя.
Пето, клиновият ремък на комбайните и мулчерите, и големите пружини трябва да се разхлабят. Изключете акумулаторите. Напълнете резервоара за гориво. Пълният резервоар предотвратява корозията и ръждата, които могат да се предизвикат от конденз. Дизелът трябва да е зимен тип. След като напълните резевроара, запалете двигателя, за да може горивото да попадне във филтрите и помпите.
Шесто, направете списък с дефектите в машините, след като ги разгледате внимателно. Той ще ви напомня какво трябва да поправите, преди отново техниката да влезе в употреба.
Седмо, при съвременните машини климатикът трябва да се включва от време на време през зимата, което ще държи гъвкави уплътненията.