Няма нито една пощенска станция на „Български пощи“ с ПОС терминал
В обектите на „Български пощи“ЕАД гражданите могат да плащат битови сметки, както и сметки за мобилни услуги, данъци към държавата и общините, санкции и други. В същото време плащанията там не могат да се извършват картово, а само кеш. Въпрос относно ПОС терминалите и по-скоро липсата им в станциите на държавното дружество е зададен от депутата Димо Дренчев към министъра на транспорта Георги Гвоздейков.
„На този етап няма пощенски станции в „Български пощи“ЕАД, в които да се заплащат различни услуги посредством ПОС терминали.“ Това съобщава в писмен отговор, публикуван на сайта на Народното събрание, Георги Гвоздейков.
Поставянето на ПОС устройства е платежна услуга, за което е необходима регистрация на дружеството като платежна институция и получаване на лиценз от БНБ. „Български пощи“ не притежава такъв лиценз.
Ръководството на дружеството е провело срещи с различни банки за поставяне на терминали за плащане, но до момента не е постигната договореност с никоя от тях по финансовите параметри, посочва министърът.
Гвоздейков коментира, че от технологична гледна точка има възможност за заплащане на услугите, извършвани от „Български пощи“ през ПОС устройства. В договорите за инкасиране на суми за битови сметки няма клаузи, ограничаващи използването на такива устройства в пощенските станции. Търсенето на възможности продължава, пише в заключение министърът.