Карфур Белгия работи директно с 1000 местни производители на плодове, зеленчуци и билки
Дванадесет години след началото на инициативата за популяризиране на местните продукти Карфур Белгия вече работи с 1000 местни производители, обяви главният изпълнителен директор Джефроа Герсдорф пред „Брюкселс таймс“.
(Да припомним: Територията на Белгия е три пъти по-малка от тази на България и е 30 688 кв. км.)
Схемата, първоначално приложена в няколко хипермаркета, сега се простира до всеки от 710-те белгийски магазина на Carrefour, които съхраняват продукти от поне един местен производител, базиран в радиус от 40 километра от магазина.
Сътрудничеството с местни доставчици доведе до „промяна на парадигмата“ в Карфур Белгия, наблягайки на пряката връзка между мениджърите на магазини и местните доставчици, подчерта Герсдорф.
Цените, както на едро, така и на дребно, се определят от местните доставчици сами по препоръка на управителя на магазина. Дистрибуторът намали административните разходи и промени условията си за плащане, което позволи на местните производители да получат плащанията по-бързо, отколкото при по-големите доставчици. „За разлика от някои конкуренти, ние не изискваме ексклузивност. Позволяваме на производителите да растат със собствено темпо“, продължи главният изпълнителен директор.
За 12 години инициативата помогна за създаването на успешни предприемачески истории: „Някои местни доставчици прераснаха в регионални или дори национални производители. За нас е източник на гордост, че подкрепихме техния растеж“, каза Герсдорф.
Въпреки че е „много горд от постигнатата работа“, която е вдъхновила други клонове на групата Карфур в международен план, Герсдорф признава, че „това е само началото“ и увери, че продължава непрекъснатото търсене на допълнителни производители, особено тези, които предлагат пресни продукти, дребномащабно зеленчуково градинарство и ароматни билки.
„720 000 клиенти, посещаващи нашите магазини всеки ден, имат своята роля. Със своите покупки, със своите избори, те имат истинска сила и могат да променят нашите продуктови гами. Ако клиентът изисква повече местни продукти, ние ще предоставим повече. От нас зависи дали можем да подкрепим това“, заключи Герсдорф.