С първия влак под морето Япония дръпна напред света

Японският тунел Сейкан е понастоящем най-дългият железопътен тунел в света, намиращЖелезопътният тунел Сейкан се под дъното на морето.

Ето нещо повече за този уникален за момента тунел:

  • Сейкан е първият подводен тунел построен някога и струва общо 6 милиарда долара.
  • Тунелът свързва японските острови Хоншу и Хокайдо.
  • Намира се под протока Цугару.
  • Железнияt път минава на почти 240 метра дълбочина, което го прави най-дълбоката жп линия в света.
  • Тунелът е завършен на 13 март, 1988 г. Строителството му започва през далечната 1964 г. и завършва през 1988 г. Копаенето в даден момент се извършва от 3000 работници.
  • Стротелството му взима 34 жертви заради различни аварии и инциденти.
  • Целта на тунела Сейкан е да свърже двата основни острова на Япония (Хоншу-Хокайдо) Той се използва за превоз на хора до и от островите. Идеята за него възниква след като японското правителство осъзнава, че има нужда от нов начин за преминаване през протока Цугару, защото фериботите често попадат в много опасни води. След тайфун през 1954 г., който потапя пет ферибота, японското правителство решава да построи тунела.
  • Тунелът е най-големият в света. Той е дълъг 33.5 мили и е направен от 168 хиляди тона стомана.
  • За изграждането му строителният екип трябва да изкопае пясък от дъното на океана, за да създаде пространство за формирането на тунела. Унищожени са много хълмове и склонове с динамит, за да се направи равна повърхност, където да бъде разположена железницата.
  • По време на строителството много вредни химикали са били освободени във водата, заради което умират най-различни морски създания, включително риби и подводни раци. Много от тях са били унищожени в процес на изграждане на тунела, защото строителите използват и много експлозиви, за да направи място за тунела.
  • Тунелът започва под малка планина. Работниците използват много високотехнологични експлозиви, за да създадат пещера под нея. Тунелът е голям успех за цялата японска общност, защото най-накрая дава на хората в Япония по-добър и по-бърз начин за преминаване през протока Цугару.
  • Около 50 влака пътуват през тунела на ден.
  • Заради по-бързото и по-евтино пътуване със самолет през последните години тунелът не е използван толкова много.

Подготви: Даниела Вълева

Leave a Comment