Кметът на Пловдив Иван Тотев фалира
Всеки старт на ремонта на „Коматевско шосе“ завършва с нов старт на ремонта на „Коматевско шосе“. И така вече две години
![При фалшивата първа копка на ремонта на "Коматевско шосе" на 20 октомври 2015 г., кметът Иван Тотев си припомни, че още преди 4 години е обещал на квартала нов път](http://agroplovdiv.bg/wp-content/uploads/2015/10/IMG_2199-310x233.jpg)
При фалшивата първа копка на ремонта на „Коматевско шосе“ на 20 октомври 2015 г., кметът Иван Тотев си припомни, че още преди 4 години е обещал на квартала нов път
Автор: Надя Петрова
Кметът на Пловдив Иван Тотев изстрелва на минута рекорден брой думи, но ако първото ви впечатление е, че той е делови и експедитивен управник, не бързайте да ставате гарант за това. Фактите показват, че думите на кмета са леки и отлитат на вятъра като плява. Сериозният проблем е, че той управлява голям град, изреченото от него се повтаря от десетки медии, а това люшва в очаквания стотици хиляди граждани и фирми в Пловдив.
То е като да стоиш на състезателната писта в готовност да бягаш, когато чуеш сигналния пистолет на съдията. Но: Изстрел и … стоп. Фалстарт. Изстрел и … стоп. Фалстарт. Изстрел и … Това се повтаря десетки пъти и направо отслабва Тотев като кмет. Защото когато на един кмет спрат да му вярват, той е фалирал като такъв. Дори и да допусна, че е бил подвеждан от банката или общинската администрация, не мога да проумея как може един кмет не веднъж, не два пъти, не дори три пъти да каже нещо и да не стои зад думите си. Сред първите правила на един градоначалник трябва да е това: „Речено – сторено“.
Пример: Ремонтът на „Коматевско шосе“. Днес стана ясно, че строителство на шосето се отлага за пореден път, въпреки че досега кметът е повтарял и потретвал, че всички пътни строителства и ремонти, които ще се правят със заема от 28.2 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), ще започнат с проекта за „Коматевско шосе“. Да, ама не – започват с новия бул. „Северен“. Обществената поръчка за изпълнител на всичките 4 обекта бе спечелена от дъщерната фирма на австрийската „Щрабаг“. Тя няма строителна база в Пловдив, което означава, че фактически ремонтът ще се направи от пловдивски подизпълнител. Най-вероятно това ще е „Драгиев и Ко“, която току-що приключи ремонта на бул. „Васил Априлов“ заедно с други подизпълнители. Съвсем отделен въпрос е каква е тази тарикатска практика в страната обществената поръчка да се печели от един, а да се изпълнява от друг.
(Цитати от изказвания на Иван Тотев пред медиите, заимствани предимно от Plovdiv24.com)
18 септември 2014 г.: „Най-рано до края на месец октомври или началото на ноември (2014 г.) ще подпишем договора с банката (ЕБВР). Така че през месеците март-април (2015 г.) ще започнем реални строителни дейности по някои от проектите. Към момента общината прави и линеен график, по който да работи след подписването на договора. Първият обект ще е „Коматевско шосе“, а втори „Шести септември“.“
3 август 2015 г.: „Тече поръчката за 30-милионния заем за избор на изпълнител, 40 дни е срокът й. След 40-ия ден се надявам да имаме избран изпълнител, а паралелно върви и изборът на надзорна фирма. След това се надяваме да започнем поетапно работата по улиците. Първият обект, с който ще започнем, е „Коматевско шосе“, което ще бъде затворено на 100%. Там ще е много сложна организацията, но „Коматевско шосе“ около 20 септември(2015 г.) трябва да бъде затворено цялото.“
Точно пет дни преди изборите Иван Тотев направи най-големия си фокус – първа копка на ремонта на „Коматевско шосе“. Това се случи на 20 октомври 2015 г. Бяха докарани багери, дойде и шефът на фирмата изпълнител Щрабаг. Разчупи се питка, разби се бутилка шампанско. На театър като на театър. В неделя бяха изборите.
20 октомври 2015 г.: „До началото на март (2016 г.) 2-километровата отсечка на павираната част от „Коматевско шосе“ ще бъде завършена почти напълно с две ленти за движение, като дотогава трябва да бъде положена асфалтова смес тип „биндер“. Шосето ще бъде отворено за движение, а по-късно, вероятно в края на април или през май, ще бъде положен за един уикенд последният асфалтов пласт.“