Щвейцарците купуват повече храни с етикет „регионални“, отколкото биопродукти
Регионалните продукти са предпочитани от мнозинството швейцарци пред биопродуктите, според заключения в проучването „Регионални продукти 2022“, проведено от консултанти от университета St. Gallen и института за пазарни изследвания Link в сътрудничество с Цюрихското училище по икономика.
Прочети още: Четири дни в Швейцария, цял живот в България
37% от анкетираните оценяват регионалните продукти като много положителни, 57% като положителни и 5% като неутрални. Никой не показа негативно отношение към регионалните продукти. В сравнение с проучването от 2017 г., стойностите са се увеличили, особено сред тези с много положително отношение, е друго заключение на авторите.
На въпрос какво купуват по-често, 42% отговарят с регионални продукти. 39% купуват и регионални, и биологични продукти по равно, 16% купуват органични продукти по-често. Има разлики в доходите: Домакинства с месечен доход над 10 000,00 франка купуват органични продукти непропорционално често. И хората от страната често избират регионални продукти, докато тези от града непропорционално често избират био.
Проучването показва, че регионалните продукти пораждат подобни очаквания като биологичните продукти.
Според проучването на Link хората са готови да ровят по-дълбоко в портфейлите си за регионални продукти. Следователно те биха били готови да платят 45% повече за яйца от региона, отколкото за такива, обозначени най-общо с швейцарски произход, 29% за моркови, 20% за твърдо сирене и 10% за сервелат.