Нова мода в Германия: Зеленчукови градини под наем за мераклии от града

Фирма “Моята реколта” от Германия предоставя земеделска земя на потребителите под наем и търси други заинтересовани фермери, които желаят да предотстъпят земя.

Не повече от седем до осем километра от градска зона, около 4 000 до 5 000 m 2 обработваема земя и подходяща техника за засаждане на зеленчукови лехи. Това са трите най-важни критерия, на които фермерите трябва да отговарят, ако искат да отдават под наем обработваема земя на потребителите като така наречените градини под наем – и то не сами, а в сътрудничество с компанията от Бон „Моята реколта“, пише Топ аграр.

Какво представляват градините под наем?

Принципът на тази форма на „земеделие с участие“ е подобен за много доставчици: фермерите предоставят обработваема земя в близост до градовете и подготвят полето. Това означава, че те обработват почвата по съответния начин, осигуряват основно торене, засяват определена селекция зеленчуци или засаждат разсади. Те също така осигуряват вода за напояване и, ако е необходимо, градински инструменти.

Клиентите наемат парцел и носят отговорност за грижата и прибирането на зеленчуците сами.

Какво трябва да знаят фермерите за градините под наем „Моята реколта“

  • Сезонът започва през април/май и завършва през октомври
  • Фирмата предлага терени в три размера:
    • Мини градина (20 m 2 ) за €159/сезон (не се предлага на всички места)
    • Малка градина (45 m 2 ) за 259 €/сезон
    • Семейна градина (90 m 2 ) за 479 €/сезон
  • Фермерите получават предварително договорено възнаграждение за площта и услугите, които предоставят – независимо дали компанията е успяла да пласира всички наети парцели.
  • Земеделският бизнес не трябва да бъде сертифициран като органичен. Торовете и пестицидите трябва да бъдат одобрени за употреба в биологичното земеделие.
  • Семената и младите растения идват от дилъра на фермера. Ако е необходимо, „Моята реколта“ подпомага снабдяването. Доставчиците варират според региона.
  • Участващите компании могат да прекратят сътрудничеството си с „Моята реколта“ всяка година.

Защо заинтересованите фермери трябва да обединяват усилията си с компанията, вместо да изграждат бизнес модела сами?

„Земеделският производител трябва да осъзнае, че поддръжката на клиентите и маркетингът на парцелите отнема невероятно много време“, казва говорителката за реколтата Биргит Брюгеман-Ниман, попитана от Топ аграр.

„Обслужването на клиенти е изненадващо отнемащо време и има запитвания, които изобщо не очаквате“, казва тя. Ако имате въпроси относно действителното градинарство, уебсайтът на компанията, каналът на WhatsApp или горещата линия за градината са на разположение.

„Но трябва също така да очаквате, че клиентите ще се оплакват от проливния дъжд, продължителната суша или пренасищането с тиквички, когато всички тиквички узреят наведнъж“, каза говорителката. Например миналата година беше много предизвикателна, когато датата на откриване на градините трябваше да бъде отложена няколко пъти, защото фермерите просто не можеха да влязат в полетата . „Първо трябваше да осигурим разбиране на потребителите.“

Съвети за фермерите

  • Brüggemann-Niemann съветва фермерите, които биха искали сами да създадат поле или градина под наем, да опитат в малък мащаб през първата година и бавно да увеличат площта.
  • Те също трябва да се радват на контакт с хора. Особено новите градинари имат много въпроси относно растежа и грижите за зеленчуковите култури.
  • Не на последно място, има смисъл да се забрани засаждането на определени растения в градини под наем, ако те се разпространяват неволно или трудно се разорават в края на сезона. Примерите включват мента, амброзия или кореноплодния ерусалимски артишок.

Leave a Comment