Стока на ферми до 150 км от магазина, ще има специален етикет
Агроминистерството обмисля да въведе стандарти тип „Стара планина“ и за българските консерви
Специален етикет ще има за пресни плодове и зеленчуци, които са отгледани във ферма, намираща се на не повече от 150 км от съответния магазин. Тази идея на Министерството на земеделието и храните бе съобщена днес от проф. Димитър Греков при стартирането на кампанията „Коледата безопасна“. Идеята е в етап на обмисляне. Земеделският министър съобщи още, че ще се създават и нови стандарти – за традиционните български консерви, които да продължат тези на хляба, млечните и месните продукти.
„Искаме да стимулираме родното земеделско производство и да върнем хубавите български плодове и зеленчуци по търговските щандове”, каза министърът и пожела пълни трапези с всичко, което ражда българската земя. Той припомни, че МЗХ проведе редица срещи с представители на търговските вериги в тази посока. „Ние сме готови да посредничим, за да отворим тази ниша, която е в полза не само за двете договарящи се страни, но и в полза на самите клиенти, които очакват да си върнат вкуса на българските зеленчуци и плодове, котиращи се от години на световните пазари”.
Министър Греков призова да се купуват с предимство българските храни, защото са по-качествени от вносните. Той каза, че проверки на мобилните групи по граничните ни пунктове ще започнат през януари следващата година. В тези групи ще участват представители на БАБХ, НАП и митниците и те ще гарантират, че в страната няма да влизат некачествени стоки.
Изпълнителният директор на БАБХ проф. Пламен Моллов заяви, че инициативата 24/30 на агенцията за проверки на храните по коледните и новогодишни празници няма да спре на Ивановден, а ще продължи през цялата 2014 г.
Цветан Симеонов, председател на БТПП каза, че скоро ще заработи и мобилно приложение, което ще проверява и валидността на баркодовете на стоките.
Димитър Греков и представители на браншовите организации подписаха днес в НДК „Коледен пакт“, който е част от кампанията „Коледата безопасна“. Документът е споразумение между МЗХ, БАБХ, Министерството на икономиката и енергетиката, Комисията за защита на потребителите, браншови и потребителски организации, производители и търговци на стоки и медии. Целта на пакта е да се гарантира защитата на здравето на потребителите през цялата година, както да се повиши информираността и контрола върху качеството на предлаганите стоки.