Сдруженията кандидатстват за промоционалните програми на ЕС до 28 февруари

Брюксел покрива до 50% от разходите, организациите поне 20%, държавата 30%

вино, промоцияДо 28 февруари сдруженията на земеделски производители и на преработватели на храни ще могат да кандидатстват в земеделското министерство за участие в промоционалните програми, насочени към пазара на ЕС и трети страни.

ЕС ще покрива до 50% от разходите за промоции на продукти, 30% е държавната помощ и минимум 20 на сто е самофинансирането от страна на сдруженията.

Минималната продължителност на дадена програма е 12 месеца, а максималната — 36 месеца. 

Промоционалните програми са уредени в Регламент (ЕО) 501/2008 на Европейската комисия и в нашата Наредбата за условията и реда за избор, изпълнение и контрол на промоционални програми за земеделски и хранителни продукти, обн. ДВ бр.17 от 23.02.2007г.,посл. изм. и доп. ДВ бр.90 от 2014г.

Необходимата за кандидатстване документация е публикувана на интернет страницата на МЗХ – ТУК.

промоция на храниЗа участие в промоционална програма, ориентирана към пазара на ЕС се допускат сдружения, които произвеждат пресни плодове и зеленчуци, преработени плодове и зеленчуци, ленено влакно, живи растения и продукти на цветарството, маслиново масло и трапезни маслини, растителни масла, мляко и млечни продукти, меса — пресни, охладени или замразени, произведени в съответствие с  изискванията за качество, установени в Общността или на национално равнище, маркиране на яйца, предназначени за консумация от човека, мед и пчелни продукти, вина със защитено наименование за произход или защитено географско указание, вина с обозначение на винения сорт лоза, производители на биологични продукти и други.

За участие в промоционална програма, насочена към трети страни, се насърчават сдруженията, в които се произвеждат говежди, телешки и свински меса — пресни, охладени или замразени; храни, приготвени на базата на тези продукти,  качествено птиче месо, млечни продукти, маслиново масло и трапезни маслини, вина със защитено наименование за произход или защитено географско указание, вина с обозначение на винения сорт лоза, пресни и преработени плодове и зеленчуци и други.

В края на 2014 г. земеделският министър Десислава Танева съобщи, че до момента са подготвени 11 промоционални програми, от които две са приключили, а девет са в процес на изпълнение. Общият им бюджет е 39 млн. евро.

 

Leave a Comment