Пламен Газянов: Работя на едва 5% от капацитета заради дефицита на работници

Хората, които пазаруват от търговските вериги, трябва да бъдет облагани с допълнителен данък, предлага собственикът на „Био ядки Ники“

„Няма кой да работи. Нито при градината с орехи и лешници, нито в цеха.“

Липсата на работници е коренът на проблемите според Пламен Газянов, който преди 15 години създаде първо градина с орехи от българските сортове Извор 10, Дряновски и Шейново. А после добави и фиданки с турски сортове лешници. Общо 70 декара е насаждението на „Био ядки Ники“ – фирма в град Славяново, област Плевен.

Г-н Газянов казва, че иска да насади още декари, но го спира непоносимата мъчнотия да намери читави работници. При това твърди, че е механизирал напълно стопанството.

Същият е проблемът и при цеха за производството на тахани от орехи, лешник и други ядки, сусам, бял трън, черен кимион, както съответно и на ядки, и халви. С голям мерак е започнал производството. За някои от рецептите му е помогнал проф. Димитър Хаджикинов от Университета по хранителни технологии, на когото е много благодарен.

Пламен Газянов иска да произвежда повече продукти, но и там хората недостигат. „Трябва да съм край тях, защото ако нещо объркат, заличават следите, за да не им се карам. Ама ако заради това се появи потребителски проблем, фирмата може много да пострада.“

В същото време той трябва да се грижи и за доставки на суровини, както и за пазара на продукцията.

Темата за пазара също му е болна.

Когато го питаме дали стоката му се продава в търговските вериги, той се пали като суха борина.

„Всеки, който пазарува от чуждите вериги, трябва да бъде обложен с допълнителен данък!“ Според него веригите имат основното изискване към производителите стоките им да са на ниски цени. Обаче, за да бъдат продуктите евтини, производителите трябва да направят компромис с качеството. Иначе не става. А когато това се случи, потребителите лека-полека започват да се отказват от определена марка, която преди са харесвали. В резултат на това търговецът спира да приема стоката на този производител и така той може да загуби бизнеса си, описва сценария Пламен Газянов.

Затова той продава продукцията си по пазари, а също така участва и в изложбата Фудтех в Международен панаир Пловдив. Тази година също имаше щанд.

Въпреки дефицита на кадри и трудния пазар, „Био ядки Ники“ (фирмата е кръстена на внука на Пламен) все пак се разширява. Собственикът разширява производствената площ с още един цех. Причината не е в увеличаване на производството, а за удобство. „Мищините ми са на колела и непрекъснато трябва да ги бутам, там, където трябват. Като построим новия цех, ще станат стационарни“, обяснява биопроизводителят.

Leave a Comment